Gevaccineerden

Corona overheidsbemoeienis is rupsje-nooit-genoeg: klaar ermee!

Titelfoto bij Corona overheidsbemoeienis is rupsje-nooit-genoeg: klaar ermee! Jan gajentaan opiniez
Jan Gajentaan Al bijna twee jaar worden we naast het nare coronavirus geteisterd door een overheid, die volkomen doorslaat in het ingrijpen in de levens van burgers en het voortbestaan van bedrijven. Terwijl zinnige maatregelen die voor weinig overlast zorgen juist niet genomen worden, is het bij elke besmettingsgolf weer raak: een trits aan dwangmaatregelen, de één nog onzinniger dan de andere. Jan Gajentaan is er helemaal klaar mee en voelt veel voor burgerlijke ongehoorzaamheid. ...Lees verder

Vaccinatiebeleid veroorzaakt breuk in families en maatschappij

Titelfoto artikel Vaccinatiebeleid veroorzaakt breuk in families en maatschappij Gert reedijk opiniez
Gert Reedijk Het geloof in het bestaan van een coronapandemie, de almacht daarvan en de redding door de vaccinaties, heeft families verscheurd en zelfs echtscheidingen veroorzaakt. Critici heten 'wappies', maar kritiekloze burgers die het overheidsbeleid trouw volgen moeten eigenlijk 'wommies' worden genoemd: watching only mainstream. Er ontstaat langzamerhand een parallelle samenleving van kritische, ongevaccineerde burgers, signaleert psychotherapeur Gert Reedijk. ...Lees verder

Invoering 2G/3G-systeem leidt tot autoritaire controlemaatschappij 

Titelfoto bij artikel 2G/3G-systeem leidt tot autoritaire controlemaatschappij FRank jansen opiniez
Frank Jansen Minister De Jonge is een groot voorstander van controlemaatregelen, zoals het 2G-systeem, om ongevaccineerden te beschermen tegen ziekenhuisopname. Maar wie zijn eigenlijk die ongevaccineerden en lopen ze allemaal hetzelfde hoge risico? Overgewicht geeft een nog groter risico. Worden de ongevaccineerden de nieuwe onderklasse in een autoritaire controlemaatschappij, gebaseerd op machiavellistisch risicodenken? Onze samenleving heeft het zelf in de hand, schrijft Frank Jansen. ...Lees verder

Een verstandig coronabeleid zonder 2G

Titelfoto bij artikel Een verstandig coronabeleid zonder 2G Jan gajentaan opiniez
Jan Gajentaan Op GeenStijl verscheen afgelopen weekend een artikel van Sonny Spek. Hij betoogt dat de mensen die gekant zijn tegen extra beperkende maatregelen tot nu toe met geen enkel geloofwaardig alternatief zijn gekomen om de coronacrisis het hoofd te bieden. Volgens OpinieZ-auteur Jan Gajentaan bieden constructieve critici voldoende realistische alternatieven voor het coronabeleid. ...Lees verder

Coronabeleid verziekt Nederland

Titelfoto artikel Coronabeleid verziekt Nederland Maaike van charante opiniez
Maaike van Charante Het coronabeleid is misschien niet bedoeld als psychologische oorlogvoering tegen de eigen bevolking, maar dat is wel waar het op uit is gedraaid. We worden al bijna twee jaar geregeerd door angst, woede en vooral onzekerheid. Het is een uitputtingsslag waarin sommigen radicaliseren en anderen de strijd opgeven. Niemand wordt er gelukkiger van, vindt Maaike van Charante. ...Lees verder

Hugo’s “pandemie van de ongevaccineerden”

Titelfoto bij artikel Hugo's "pandemie van de ongevaccineerden" Annelies strikkers opiniez
Annelies Strikkers Al weken vindt er een toenemende heksenjacht plaats op de ongevaccineerde medemens. Een ontwikkeling die mij erge zorgen baart. Verschillende media buitelen over elkaar heen om de 'vaccinweigeraars' de schuld te geven van aanhoudende coronamaatregelen. Het startsein voor deze heksenjacht werd gegeven door de overheid. ...Lees verder

Coronamaatregelen zijn al weer bijna terug van weggeweest

Titelfoto bij artikel Coronamaatregelen zijn al weer bijna terug van weggeweest Robert raupach opiniez
Robert Raupach De opnames van coronapatiënten lopen weer op. Kuipers, Gommers, andere ziekenhuisbazen en OMT-leden duiken weer in de media op om te pleiten voor nieuwe maatregelen. Nu de Kamer terug is van herfstreces lijkt het proces in een stroomversnelling te komen. Robert Raupach over hoe we op dit punt zijn beland en zijn vermoedens over wat ons te wachten staat. ...Lees verder

Op weg naar een tot op het bot verdeelde vaccinatiemaatschappij

Titelfoto bij artikel Op weg naar een tot op het bot verdeelde vaccinatiemaatschappij Ines van bokhoven opiniez
Ines van Bokhoven You are your own worst enemy, zeggen de Britten. De mensheid is het gevaarlijkst voor de mensheid zelf, veel meer dan allerlei virussen of natuurrampen. Omdat de ene mens zich beter voelt dan de andere, het gelijk aan zijn kant meent te hebben en andersdenkenden dood wenst, zoals Francisco van Jole onlangs deed. De NTR manipuleerde beelden van ‘Squid Games’ zodanig dat ongevaccineerden vrolijk werden doodgeschoten. We zijn beland in een surreële wereld, schrijft Ines van Bokhoven. ...Lees verder

Hoe bij Jinek de vaccinatiewaarheid wordt voorgeschreven

Titelfoto bij artikel hoe bij Jinek de vaccinatiewaarheid wordt voorgeschreven Ines van bokhoven
Ines van Bokhoven Ik heb net iets gedaan wat ik niet vaak doe: ik heb naar Jinek gekeken. Ik wilde met eigen ogen zien wat er nou was gebeurd allemaal, tijdens dat gesprek over de coronapas waar Raisa Blommestijn en Sanne Wallis de Vries aan deelnamen. En ik ben verschrikkelijk geschrokken en boos geworden. We zijn aangeland op een hele foute plek: de ene groep is de andere de waarheid aan het voorschrijven. Dat is gedoemd te mislukken, schrijft Ines van Bokhoven. ...Lees verder

Coronapaspoort maakt van Nederland een Apartheidsstaat

Coronapaspoort maakt van Nederland een Apartheidsstaat ines van bokhoven opiniez
Ines van Bokhoven Het is dan toch gebeurd: onze grondwet wordt met voeten getreden en we leven nu in een samenleving die twee klassen kent. De gevaccineerden met allerlei vrijheden en de niet-geprikten die worden buitengesloten. Ook al is ons keer op keer beloofd dat dat niet zou gebeuren. Wie kunnen we eigenlijk nog geloven? We moeten ons niet het zwijgen op laten leggen maar van ons laten horen, voordat het niet meer kan, schrijft Ines van Bokhoven. ...Lees verder
×