Covid19

Vier loepzuivere lessen van de coronacrisis

30 mei 2026

Titelfoto bij artikel Vier loepzuivere lessen van de coronacrisis Jan gajentaan opiniez
De verhoren van de parlementaire enquête naar de coronacrisis zijn van start gegaan. Politiek Den Haag buigt zich over de vraag welke lessen we uit het gevoerde coronabeleid trekken voor de toekomst. Zeker is dat de coronacrisis tot enorme polarisatie heeft geleid in de samenleving en dat de overheid een verregaand machtsbeleid heeft gevoerd. Jan Gajentaan heeft zijn eigen conclusies al getrokken en komt met vier wijze lessen. ...Lees verder

Corona overheidsbemoeienis is rupsje-nooit-genoeg: klaar ermee!

14 januari 2022

Titelfoto bij Corona overheidsbemoeienis is rupsje-nooit-genoeg: klaar ermee! Jan gajentaan opiniez
Jan Gajentaan Al bijna twee jaar worden we naast het nare coronavirus geteisterd door een overheid, die volkomen doorslaat in het ingrijpen in de levens van burgers en het voortbestaan van bedrijven. Terwijl zinnige maatregelen die voor weinig overlast zorgen juist niet genomen worden, is het bij elke besmettingsgolf weer raak: een trits aan dwangmaatregelen, de één nog onzinniger dan de andere. Jan Gajentaan is er helemaal klaar mee en voelt veel voor burgerlijke ongehoorzaamheid. ...Lees verder

Een verstandig coronabeleid zonder 2G

16 november 2021

Titelfoto bij artikel Een verstandig coronabeleid zonder 2G Jan gajentaan opiniez
Jan Gajentaan Op GeenStijl verscheen afgelopen weekend een artikel van Sonny Spek. Hij betoogt dat de mensen die gekant zijn tegen extra beperkende maatregelen tot nu toe met geen enkel geloofwaardig alternatief zijn gekomen om de coronacrisis het hoofd te bieden. Volgens OpinieZ-auteur Jan Gajentaan bieden constructieve critici voldoende realistische alternatieven voor het coronabeleid. ...Lees verder

Covid19 – hoe gaan we straks verder?

18 juni 2021

Titelfoto bij artikel Covid19 - hoe gaan we straks verder? Jan gajentaan opiniez
Jan Gajentaan Gelukkig neemt het aantal coronavirusbesmettingen de laatste weken in rap tempo af. Veel van de dwangmaatregelen, die vaak toch al disproportioneel of zelfs contraproductief waren, zijn inmiddels ingetrokken. Laten we hopen dat we binnenkort ook van de mondkapjesplicht afkomen. Maar hoe gaat het straks, in het najaar? Zijn we voorgoed bevrijd dankzij de vaccins, of blijft Covid19 terugkomen als een draak met vele koppen? De zienswijze van Jan Gajentaan. ...Lees verder

Zal alles goed komen?

15 april 2020

Henk Strating Andrà tutto bene, zeiden Italianen tegen elkaar toen het corona-virus hun land eind februari trof. Kinderen schreven het op de regenbogen die zij tekenden. Andrà tutto bene. Alles zal goed komen. Deze tekst verscheen ook in Nederland. Op tekeningen van kinderen op stoepen en achter ramen. Maar zal alles goed komen? ...Lees verder
×