Kees de Lange

Verlos ons van dit kabinet (Epiloog)

Titelfoto bij artikel Verlos ons van dit kabinet (Epiloog) Guus berkhout opiniez
Guus Berkhout In het voorgaande drieluik 'Verlos ons van dit kabinet' is uiteengezet dat de taak van de overheid het faciliteren van groei in welvaart en verhoging van welzijn is, en dat deze taak steeds beroerder wordt uitgevoerd door een veelheid aan oorzaken. In deze epiloog worden de hoofdlijnen samengevat en concrete aanwijzingen voor een oplossing aangegeven, plus een voorstel voor een zakenkabinet. Maar verandering moet uiteindelijk van de kiezer komen, schrijft prof. Guus Berkhout ter afsluiting van deze artikelserie. ...Lees verder

De arrogantie van het KNMI

Kees de Lange Het Koninklijk Nederlands Meteorologisch Instituut (KNMI) is verworden tot een staatsbureau dat kritiek vanuit de samenleving niet weet te hanteren en vlucht in onbeschoft gedrag. Ook de belastingbetaler heeft er recht op te vernemen hoe met zijn belastinggeld wordt omgesprongen en hoe het KNMI omgaat met het open wetenschappelijk debat. Prof. Kees de Lange over een bizarre correspondentie met het instituut. ...Lees verder

Het grote ongelijk van de klimaatdrammers

Windmolenpark
Robert Bor Stel, de overheid verplicht u opeens tot het kopen van een extra huis. Daarvoor moet u ook verplichte hypotheek afsluiten. Krankzinnig, nietwaar? Dat is in feite toch wat er dreigt te gebeuren als gevolg van de klimaatplannen. U gaat flinke kosten maken voor beleid dat niet werkt. ...Lees verder

Nederland houdt de beste stuurlui aan wal

De Haagse Vierkante Kilometer
Pamelas Pinas We hebben een serieus probleem in Nederland: mensen worden te breed en te oppervlakkig opgeleid. Ze worden geacht van alles een beetje te kunnen. Maar dat van-alles-wat onderwijs kent een hoge prijs. De basiskennis onder de bevolking op het gebied van taal, geschiedenis, cultuur, kunst, wiskunde, natuurkunde en biologie neemt af. ...Lees verder
×