#Keulen: islamitische vrouwenhaat is een taboe

sexual harassment

#Keulen heeft veel losgemaakt. Er wordt heel wat afgetwitterd, -geschreven en -gediscussiëerd. Om één punt draait het ‘tolerante’ Nederland echter angstvallig heen: islamitische vrouwenhaat.

Onder de meeste opiniemakers, eindredacteuren, politici, talkshowgasten en (godbetert!) feministes is het nog steeds not done om het vrouwbeeld binnen de islamitische cultuur als motor voor vrouwenhaat te zien. Uit angst om extreem-rechts te voeden of om als islamofoob geframed te worden, is dit onderwerp tot taboe verklaard.

Ze zouden toch eens het essay Why Do They Hate Us? The real war on women is in the Middle East van Mona Eltahawy moeten lezen. Eltahawy betoogt daarin op overtuigende wijze dat er een seksuele revolutie nodig is om de van vrouwenhaat doordrongen islamitische cultuur te veranderen. “We have no freedoms because they hate us.”

Vanuit dat perspectief gezien is het feit dat vrouwen tijdens Oudejaarsnacht in het hart van het vrije Europa, op ongeëvenaarde wijze, grof seksueel geweld is aangedaan door groepen mannen met een Noord-Afrikaans/Arabisch uiterlijk, nog steeds bijzonder schokkend. Maar niet zo verbazingwekkend. Volgens Eltahawy en anderen is dit gewoon de dagelijkse realiteit voor vrouwen in Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Zoals dat ook in de film 678 op beklemmende wijze is neergezet: nergens zijn vrouwen er ècht veilig, maar al helemaal niet in de publieke ruimte.

“We have no freedoms because they hate us.”

In de Arabische, islamitische wereld (en elders) horen vrouwen zich te schamen als ze worden aangerand of verkracht. In Europa is dat niet zo. Gelukkig, want daarom hebben honderden vrouwen aangifte gedaan. Als dat niet was gebeurd, als de sociale en andere onafhankelijke media er niet over hadden bericht èn als politieagenten geen informatie hadden gelekt, was het massale, seksuele geweld misschien wel nooit aan het daglicht gekomen.

Een reconstructie door die Welt laat zien dat de Duitse autoriteiten uit alle macht hebben geprobeerd om de aanval op de vrijheid van vrouwen in Oudejaarsnacht te verdoezelen en in ieder geval niet aan vluchtelingen te koppelen.

Men wilde extreem-rechts niet in de kaart spelen, want de daders hadden een islamitische achtergond. Om precies dezelfde reden heeft de de Zweedse politie eerdere aanrandingen door groepen Afghanen onder de pet gehouden.

Wordt journalisten echt niets in de weg gelegd om onderzoek te doen?

In Nederland lijken massale aanrandingen tot nu toe niet zijn voorgekomen. Maar vorige week hoorde ik Kees van Amstel vertellen (kijk hier op 9.41 min), dat groepen Marokkaanse jongens afgelopen zomer op het Zandvoortse strand menselijke fuiken maakten om zo meisjes lastig te kunnen vallen. De politie heeft zelfs in riot gear moeten optreden om daar een einde aan te maken. Waarom is dat niet in het nieuws geweest? Vanwege de islamitische achtergrond van die jongens?

Terwijl al lang en breed bekend is dat vrouwen in Duitse azc’s verkracht en aangerand worden, wordt ons voorgespiegeld dat dit in Nederland absoluut niet gebeurt. Maar is dat wel zo? Wordt journalisten echt niets in de weg gelegd om onderzoek te doen?

Om ‘islamofoben’, neonazi’s, racisten en vooral Wilders(!) niet in de kaart te spelen lijkt het open debat en de vrije nieuwsgaring te zijn opgeschort. Journalisten zoals Wierd Duk, feministes zoals Alice Schwarzer en anderen, die zich niet aan deze ongeschreven wet houden, worden verguisd in politiek-correcte kringen, waar de waarheid niet gezegd mag worden.

Maar de doos van Pandora is open. We zien een bijtende, smerige, virulente, gewelddadige, walgelijke vorm van vrouwenhaat onder mannen met een islamitische achtergrond. Die waarheid onder het multiculti-tapijt vegen, betekent voor àlle vrouwen, meisjes, (groot)moeders, (klein)dochters en vriendinnen in het vrije Europa een klap in het gezicht.

En het is levensgevaarlijk voor de vrijheid van ons allemaal.

14 thoughts on “#Keulen: islamitische vrouwenhaat is een taboe

  1. Guardiacivil

    Ik denk dat onder de gastarbeiders van het eerste uur eind jaren `50 en jaren ´60 er een hele andere mentaliteit was. De hongaren die de burgeroorlog ontvluchten, toonden hun muzicale talenten in restaurants (zoals Rutex in Utrecht) en hadden ook zelf restaurants met Balkangerechten. De Italianen werkten in de horeca en zaten in de avond in bandjes (de eerste Italiaanse rock&roll) (bv Rialto, een nachtclub in Zeist waar heel veel bandjes hun sucses hadden en met plaatjes op de markt kwamen). De Turken die in Ateliers werkten of zelf kleding/kostuums maakten of in de horeca zaten. En niemand hield zich bezig met de politiek, ze waren bezig met hun werk en/of ondernemerschap.
    Politieke klimaat veranderde snel met de instroom van Marokkanen en nieuwe lichting Turken eind jaren ´70 en jaren ´80, die meestal in criminele sfeer zaten. En niet aan intregreren dachten of de taal wilde leren (buiten de jongeren). Deze twee groepen scheiden zich steeds meer af en er ontstaan de eerste ghetto,s. (Gouda/Alphen, Den Haag en andere plaatsen.)

  2. Arie

    @Lucia,

    Niemand hierboven noemde zichzelf islamdeskundige.
    Je wat flauwe stropop en je irrelevante jij-bak (die je niet eens onderbouwt) weerleggen samen precies 0,0% van de hierboven benoemde feiten.

    Ik begrijp uit je reactie dat je weinig van de islam afweet?
    Welnu, niemand houdt je tegen om daar zelf onderzoek naar te doen.
    Bezoek koranonline.nl, lees dat boek; google eens op “vrouwenrechten” en “sharia”; informeer bij amnesty international naar vrouwenrechten in moslimlanden; check eens hoe de bedenker van de islam zijn geld verdiende en hoe oud hij was toen hij de 6-jarige Aisha huwde; en bedenk dat deze slavenhandelaar als “perfecte mens” wordt gezien in de islam; al was dat ook omdat hij 1400 jaar geleden al een oplossing voor het “jodenvraagstuk” had geformuleerd; en direct de daad bij het woord voegde.
    Als je je afvraagt of de islam van nu sindsdien is veranderd kun je op YouTube zoeken naar islamitische preken op trefwoorden als; cleric, girls, slavery, etc.
    Gemakzucht is een keuze.

  3. Lucia

    Wat bijzonder dat we tegenwoordig zo veel Islam-deskundigen hebben in Nederland.
    Heeft het lastigvallen van vrouwen door blanke mannen ook met Islamitische vrouwenhaat te maken? En kwam hetzelfde gedrag van de immigranten uit de zestiger jaren (Italianen,spanjaarden ) ook voort uit Islamitische vrouwenhaat? Of is er misschien toch iets anders aan de hand? Het zou fijn zijn als mensen in een op kennis gebaseerde maatschappij zich ook daadwerkelijk diepgaand informeren over belangrijke zaken en zich er niet op zo’n goedkope en gemakzuchtige manier van af maken.

  4. LOB

    ja daar voel je je als autochtoon wiens kinderen allemaal in Keulen geboren zijn en ik zelf tien jaar er geleefd heb gedupeerd van de pers en de overheid – de uitingen van het C.v.B. van Keulen zijn schik wekkend

  5. margriet

    We kunnen die weg niet gaan met islamitische mannen, ze luisteren alleen naar de imams die zich weer baseren op de koran. Bovendien zet ons dat een eeuw achteruit, er is hier ook nog wel werk te doen. Dan doel ik dus niet op islamitische jongeren die decennialang onze stranden, zwembaden en bioscopen terroriseren. Wat mij betreft mogen ze allemaal weg, ik wil me weer thuis voelen in mijn eigen land. De artikelen in Trouw over de terreur van moslimjongeren zijn nog terug te vinden, 1 over Zandvoort en 1 1 over het zwembad in Amstelveen, maar dat zijn maar voorbeelden.

  6. LOB

    Kompliment … Samuel Schermbeck heeft gisteren een soortgelijke tekst in de FAZ gepubliceerd – “Sie hassen uns” – jet is een lange weg die we met all die mannen moeten gaan of wat is met de jongens die all hier zijn – wat zullen we moeten doen – repatriëren?

  7. Arie

    Overigens heeft dit verschijnsel in de Arabische wereld zelfs een naam; el-taharrusch.
    Naar de grootschalige aanrandingen op het Tahrirplein. Die werden wereldnieuws, mede omdat Egyptische vrouwenorganisaties zich daar actief tegen verzetten; dit in tegenstelling tot Europese vrouwenorganisaties.
    Tot die tijd werd dit verschijnsel “moaksa” genoemd, oftewel “flirten”…
    http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/6288

  8. Arie

    Er wordt veel geheim gehouden, maar af en toe bereiken berichtjes druppelsgewijs de media. Zandvoort was volgens mij 10 of 15 jaar geleden ook al eens in het nieuws. Hetzelfde geldt voor een aantal zwembaden in Amsterdam, Leidschendam en Rotterdam. Tropicana werd uiteindelijk gesloten, omdat Groen Links in R’dam niet wilde dat de daders van stelselmatige aanrandingen werden buitengesloten; “discriminatie”. Want dat waren “toevallig” namelijk allemaal Marokkanen.

    Veel schokkender dan het geheim houden van deze aanrandingen vind ik het feit dat de daders vaak niet bestraft worden. Zelfs na verkrachting van een 11-jarig kind gaan “vluchtelingen” vrijuit, en worden hooguit uitgezet; naar een ander EU-land.
    http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2016/01/kinderverkrachtende_afghanen_w.html
    Oostenrijk deed hetzelfde met de verkrachter van een kind van 3; hup naar Duitsland.
    Dat is erger dan het lijkt; het maakt hun misdaad niet alleen feitelijk legaal; het betekent ook dat ze geen strafblad opbouwen. Als ze over een jaar of 10 gaan solliciteren, krijgen ze automatisch een VOG (Verklaring Omtrend Gedrag), en kunnen ze dus zo in een kinderdagverblijf terecht.

  9. André van Delft

    “We zien een bijtende, smerige, virulente, gewelddadige, walgelijke vorm van vrouwenhaat onder mannen met een islamitische achtergrond”.
    De facto heerst die vrouwenhaat ook bij alle wegkijkers, zoals de wildershaters, de “het is een mannenprobleem” feminazis en de vluchtelingen-welkom-heters.

  10. Petrossa

    gelukkig hebben de NPO om ons te duiden dat iedere man altijd iedere vrouw aanrand. Want zelfs naar borsten kijken is al aanranding dus cijfers zijn duidelijk en daardoor iedere immigrant/vluchteling/whatever gewoon normaal in hun gedrag. Ja toch?

  11. p.capelle@gmail.com

    Taharrush is voor de moslim net zo normaal als in het openbaar bier drinken voor ons. Hadden de beleidsmakers even moeten checken voordat ze grenzen voor dat volk openzetten. Verder over dit onderwerp dicussiëren is achteruitpraten. We moeten vooruit. Moeten van dit Taharrush- en Takkiyya-tuig af. En wel zo snel mogelijk, voordat er sprake is van een golf schijnhuwelijken. Want geloof maar dat er hoop domme ‘Nederlandse’ vrouwen zullen intrappen. Loverboys, remember?

  12. Peter

    Dit is al jaren aan de gang in Duitsland.
    Maar wordt net als hier permanent onder de mat geveegd!!

Comments are closed